Dotacje na Start - Pierwsza Grupa
Dotacje na Start - kompleksowe wsparcie w zakresie zakładania i prowadzenia działalności gospodarczej – III edycja
Grupa pierwsza:
Uwaga !!!
Osoby wchodzące w skład grupy pierwszej zapraszamy na kolejne etapy Dotacji:
-
30 godzinne szkolenie ABC Przedsiębiorczości,
-
3 godzinne indywidulane spotkanie z doradcą (każdy uczestnik indywidulanie umówi się na spotkanie pomiędzy 25.06.2020r. a 15.07.2020r.)
Poniżej podaję harmonogram szkolenia abc przedsiębiorczości:
Informacja dla osób z GRUPY I o sposobie składania wniosków o uzyskanie dotacji
Wnioski o uzyskanie dotacji wraz z załącznikami, w dwóch jednobrzmiących egzemplarzach, należy złożyć najpóźniej dnia 22.07.2020 (środa) do godz. 13:00 we właściwym sobie Biurze Rekrutacyjno – Konsultacyjnym tj.
- osoby z powiatu piskiego składają wnioski w Ośrodku Kształcenia Zawodowego w Piszu, ul. Rybacka 5;
- osoby z powiatu giżyckiego składają wnioski w Ośrodku Kształcenia Zawodowego w Giżycku, ul. Kopernika 5
Wniosek wraz z kompletem załączników powinien być trwale spięty. Tak przygotowane 2 egzemplarze dokumentów powinny zostać złożone w jednej zaklejonej kopercie.
Na komplet dokumentów składa się:
Załącznik nr. 5. Wzór Wniosku o udzielenie wsparcia finansowego i wsparcia pomostowego
Załącznik nr 5a. Wzór Biznes Planu
Załącznik nr 5b. Oświadczenie do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego i pomostowego
Załącznik nr 5c. Oświadczenie o nieotrzymaniu-wysokości otrzymanej pomocy de minimis
Załącznik nr 5d. Wzór Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
Uwaga! Należy wypełnić wszystkie rubryki biznesplanu. W przypadku, gdy któryś z jego punktów nie może być opisany należy wpisać „nie dotyczy”.
Poniżej zamieszczam link do odpowiedzi na najczęściej zadawane pytania. Jedno znich dotyczy sposobu wypełnienia załącznika 5d.
Wyniki weryfikacji Wniosków o uzyskanie dotacji inwestycyjnej oraz wsparcia pomostowego gr I
Jednocześnie informuję, że w ciągu 5 dni roboczych otrzymają Państwo listownie szczegółowe informacje dotyczące oceny wniosków wraz z informacją o warunkach i terminie podpisania umowy.
Uwaga informacja odnośnie podpisywania umowy dotacyjnej:
Załączniki do: UMOWY O UDZIELENIE WSPARCIA FINANSOWEGO I WSPARCIA POMOSTOWEGO
- Zaktualizowany Biznes Plan wraz z harmonogramem rzeczowo – finansowym inwestycji w dwóch egzemplarzach (oryginały) – jeżeli w wyniku oceny wystąpiły negocjacje/ istotne uszczegółowienia dot. zakupów. Ponadto oświadczenie o niedokonaniu innych zmian niż te ustalone w procesie oceny/ negocjacji. – jeśli dotyczy
- Kopia dokumentu poświadczającego zarejestrowanie działalności gospodarczej (wydruk z CEiDG) – 2 egzemplarze.
- Kopia dokumentu poświadczającego zgłoszenie w ZUS (ZUA, ZUS ZFA/ZPA)/KRUS prowadzonej działalności gospodarczej - 2 egzemplarze.
- Oświadczenie o nieotrzymaniu innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowalnych lub tego samego projektu, na realizację którego udzielana jest pomoc de minimis. (załącznik Nr 10a Regulaminu) (oryginał) - 2 egzemplarze.
- Zabezpieczenia zwrotu otrzymanego wsparcia (zgodnie z § 10 pkt. 15)
- Zaktualizowany Formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis (załącznik Nr 5d Regulaminu) (oryginał) - 2 egzemplarze.
- Oświadczenie potwierdzające założenie rachunku firmowego (załącznik Nr 10d Regulaminu) (oryginał) – 2 egzemplarze.
- Oświadczenie dot. braku podwójnego finansowania (COVID-19) (załącznik Nr 10d Regulaminu) (oryginał) – 2 egzemplarze.
Informacje odnośnie wniesienia zabezpieczeń w ramach projektu
Beneficjenci Pomocy, których wnioski o przyznanie wsparcia finansowego na rozpoczęcie działalności gospodarczej zostały wybrane do dofinansowania zobowiązani są do złożenia co najmniej 2 rodzajów zabezpieczenia dotacji.
Warunkiem wypłaty środków finansowych na rozwój przedsiębiorczości jest wniesienie przez Beneficjenta pomocy co najmniej 2 z poniższych rodzajów zabezpieczeń prawidłowej realizacji Umowy o udzielenie wsparcia finansowego i pomostowego (do wyboru):
- weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową – PODSTAWOWY I OBOWIĄZKOWY SPOSÓB ZABEZPIECZENIA.
- weksel z poręczeniem wekslowym (awal): 2 osoby fizyczne zatrudnione na czas nieokreślony lub określony nie krótszy niż 2 lata oraz inne osoby (np. prowadzące działalność gospodarczą, rolniczą, emeryci bądź renciści) uzyskujące dochód brutto nie niższy niż 2600,00 zł miesięcznie, które nie ukończyły 65. roku życia lub 1 osoba spełniająca wymienione wcześniej warunki – uzyskująca dochód brutto nie niższy niż 3.000,00 zł miesięcznie. Poręczycielem nie może być: pracownik z wynagrodzeniem obciążonym z tytułu wyroku sądowego lub innego, pracownik w okresie wypowiedzenia, osoba będąca poręczycielem bądź mająca zobowiązania wobec innych instytucji, współmałżonek osoby ubiegającej się o przyznanie środków bądź poręczyciela – dotyczy także małżonków posiadających intercyzę. Beneficjent ma prawo żądać dokumentów potwierdzających status materialny poręczyciela, jak również do Beneficjenta należy ostateczna decyzja o jego zaakceptowaniu;
- akt notarialny o poddaniu się egzekucji przez dłużnika;
- poręczenie osób fizycznych: 2 osoby fizyczne zatrudnione na czas nieokreślony lub określony nie krótszy niż 2 lata oraz inne osoby (np. prowadzące działalność gospodarczą, rolniczą, emeryci bądź renciści) uzyskujące dochód brutto nie niższy niż 2600,00 zł miesięcznie, które nie ukończyły 65. roku życia lub 1 osoba spełniająca wymienione wcześniej warunki – uzyskująca dochód brutto nie niższy niż 3.000,00 zł miesięcznie. Poręczycielem nie może być: pracownik z wynagrodzeniem obciążonym z tytułu wyroku sądowego lub innego, pracownik w okresie wypowiedzenia, osoba będąca poręczycielem bądź mająca zobowiązania wobec innych instytucji, współmałżonek osoby ubiegającej się o przyznanie środków bądź poręczyciela – dotyczy także małżonków posiadających intercyzę. Beneficjent ma prawo żądać dokumentów potwierdzających status materialny poręczyciela, jak również do Beneficjenta należy ostateczna decyzja o jego zaakceptowaniu;
- gwarancja bankowa,
- zastaw na prawach lub rzeczach,
- blokada rachunku bankowego.
Poręczycielem może być osoba, która:
- Jest pełnoletnia (ukończyła 18 rok życia) i nie ukończyła 65 roku życia
- Jest zatrudniona na czas nieokreślony lub na określony (w okresie co najmniej 2 lat licząc od dnia złożenia wniosku) oraz inna osoba (np. prowadzące działalność gospodarczą, rolniczą, emeryci bądź renciści)
- Poręczycielem nie może być: pracownik z wynagrodzeniem obciążonym z tytułu wyroku sądowego lub innego, pracownik w okresie wypowiedzenia, osoba będąca poręczycielem bądź mająca zobowiązania wobec innych instytucji, współmałżonek osoby ubiegającej się o przyznanie środków bądź poręczyciela – dotyczy także małżonków posiadających intercyzę.
- Poręczenie jako zabezpieczenie powinno być dokonane przez 2 osoby spełniająca wymienione wyżej warunki, uzyskujące dochód brutto nie niższy niż 2600,00 zł miesięcznie, lub 1 osobę – uzyskującą dochód brutto nie niższy niż 3.000,00 zł miesięcznie.
W zależności od formy uzyskiwanego dochodu należy dostarczyć następujące dokumenty:
Osoby zatrudnione na umowę o pracę :
- Zaświadczenie od pracodawcy o dochodach (wzór dostępny poniżej)
- Okres obowiązywania umowy o pracę poręczyciela pozostającego w stosunku pracy z pracodawcą nie będącym w stanie likwidacji lub upadłości, nie może być krótszy niż 2 lata licząc od dnia złożenia wniosku, lub na czas nieokreślony.
- Wynagrodzenie nie może być obciążone zajęciem komorniczym
- Poręczyciel nie może być w okresie rozwiązania lub wypowiedzenia umowy o pracę, jak również zakład pracy nie może znajdować się w stanie likwidacji. Zaświadczenie o zatrudnieniu ważne jest przez okres 30 dni od daty wystawienia.
Osoby prowadzące działalność gospodarczą:
- Wpis CEIDG/KRS
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego o osiąganych dochodach lub kopia deklaracji podatkowej o uzyskanym dochodzie za poprzedni rok kalendarzowy poświadczonej przez Urząd Skarbowy oraz potwierdzenie osiągniętych dochodów w roku bieżącym (informację o przychodach, kosztach i dochodzie narastająco od początku roku potwierdzone przez biuro rachunkowe lub osobę uprawnioną),
- Zaświadczenia z ZUS-u o nie zaleganiu z płatnościami – ważne 3 m-ce od daty wystawienia.
- Minimalny okres prowadzenia aktualnie zarejestrowanej działalności gospodarczej to 6 m-cy;
Emeryci i renciści:
- Decyzja o wysokości przyznanego świadczenia (kopia) oraz w przypadku rencisty – o okresie na jaki świadczenie zostało przyznane tj. przynajmniej na okres 24 miesięcy od dnia podpisania umowy lub na czas nieokreślony,
- ostatni odcinek wypłaty świadczenia (kopia) lub potwierdzenie wpływu świadczenia na rachunek bankowy.
Osoby uzyskujące dochód z tytułu prowadzenia gospodarstwa rolnego:
- zaświadczenie z Urzędu Gminy o ilości posiadanych hektarów przeliczeniowych przypadających na jednego właściciela gospodarstwa rolnego, z ustaloną przez GUS na dzień uzyskania informacją o wysokości rocznego przychodu z jednego hektara przeliczeniowego (w oryginale lub kopii)
- zaświadczenia z KRUS-u o nie zaleganiu z płatnościami – ważne 3 miesiące od daty wystawienia.
UWAGA: Poręczenie przez osobę fizyczną wymaga zgody współmałżonka poręczyciela, wyrażonej w formie pisemnej w obecności uprawnionego pracownika ZDZ lub zgody poświadczonej notarialnie – wyjątek gdy małżonkowie mają zawartą umowę o wyłączeniu małżeńskiej wspólności majątkowej.
W celu wniesienia zabezpieczenia muszą się stawić:
- Beneficjent Pomocy (będąc w małżeństwie również współmałżonek Beneficjenta Pomocy),
- Poręczyciele (będąc w małżeństwie również współmałżonek Poręczyciela)
Załączniki:
-
Zaświadczenie_o_dochodach.docx
-
Oświadczenie_Poręczyciela_prowadzącego_działalność_gospodarczą.docx
-
Deklaracja_do_weksla_in_blanco.docx
-
Oświadczenie_poręczyciela.docx
-
Weksel.docx
-
Oświadczenie do wniosku o udzielenie wsparcia finansowego i pomostowego
-
Oświadczenia o nieotrzymaniu innej pomocy dotyczącej tych samych kosztów kwalifikowalnych lub tego samego projektu
-
Formularza informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis
-
Oświadczenie o założeniu rachunku bankowego
-
Oświadczenie dot. braku podwójnego finansowania COVID-19
Podpisanie Umów odbędzie się w dniach 24-26.08.2020 w Giżyckim Ośrodku ZDZ, ul. Kopernika 5. Konkretną datę oraz godzinę podpisania umowy nalezy ustalić telefonicznie. Wzory dokumentów, które nalezy przygotowac do podpisania umowy znajdują się w zakładc:
Przypominam, że:
- na umówiony termin podpisania Umowy stawia sie Benficjent wraz z żoną/ mężem (jeżeli pozostaje w związku małzeńskim i nie posiada rozdzielnosci majątkowej)
- jeżeli jako jedną z form zabezpieczenia realizacji umowy wybrali Państwo poręczenie osoby fizycznej to na podpisanie umowy powinien się stawić poręczyciel wraz z małżonką/ małżonkiem (z wyłaczeniem osób, które posiadają rodzielność majątkową).
- Poręczyciel powinien posiadać dokument (np. zaświadczenie z zakładu pracy o uzyskiwanym dochochodzie oraz formie i okresie zatrudnienia)
- w przypadku gdy jedną z form zabezpieczenia realizacjie umowy jest akt notarialny o poddaniu się egzekucji komorniczej Beneficjent z podpisaną przez obie strony (ZDZ i Beneficjent) udaje się do notariusza w celu sporządzenia ww. aktu notarialnego. Dotacja zostanie przekazana po dostarczeniu aktu notarialnego na adres ZDZ Białusytok, ul. Pogodna 63/1; 15-365 Białystok.
UWAGA!! Wszystkie osoby stawiajace się na podpisaniu umowy powinny posiadać przy sobie ważny dokuemt tożsamości.
INFORMACJA NA TEMAT WSPARCIA POMOSTOWEGO - poniżej :)
Każdy beneficjent pomocy zobowiązany jest dostarczyć do właściwego sobie Ośrodka Kształecnia Zawodowego do 10 dnia każdego następnego miesiąca poniższe dokumenty:
- Załącznik_nr_12_a_Szczegółowe_zestawienie_wydatków_zrealizowanych_w_ramach_wsparcia_pomostowego_w_miesiącuxlsx.xlsx
- Załącznik_nr_12b._Oświadczenie_dot._braku_podwójnego_finansowania_COVID-19.docx
- Załącznik_nr_12_Oświadczenie_w_sprawie_wydatkowania_środków_ze_wsparcia_pomostowego.docx
W razie pytań proszę o kontakt z OKZ Gizycko :)